Share with:


פרווה חלבי

אופן הכנה

לכ-15 סופגניות
350 גרם (חבילה קטנה) קמח תופח400 גרם (2 חבילות) אשל2 ביצים L2 כפיות סוכר (אם אוהבים מתוק אפשר להוסיף את השלישית)שקית סוכר וניל/קורט סוכר וניל אמיתי/חצי כפית וניל גרגרים (מומלץ)קורט מלחקליפת לימון מגורדת (אפשר להחליף בקליפת תפוז או להיות יצירתיים ולהוסיף חצי כפית מי ורדים או מי זהר)ליטר שמן קנולה/חמניות (עדיף שמן סויה)

אופן ההכנה
1. לקערת מיקסר מכניסים תחילה את הקמח (מונע התעסקות) ומוסיפים את שאר החומרים.2. במקביל מחממים ליטר שמן בסיר.3. לשים את התערובת במהירות בינונית. לאחר כחצי דקה משנוצר בצק עוצרים, מגרדים את הדפנות מבצק שנדבק ולשים בשנית כחצי דקה נוספת עד שמתקבל בצק רך, חלק, ללא גושים. אפשר ללוש גם בידיים אם כי הבצק לא ייצא אחיד כמו בבלנדר. (למי שמעוניין לטגן מאוחר יותר, ניתן לאחסן את הבצק עד יום במקרר).4. בודקים שהשמן רתח: שמים חתיכה מהבצק פנימה. אם היא צפה מיד ועולות הרבה בועות סימן שהוא בטמפרטורה הנכונה. אם היא צפה עם בועות ובלי רחשי טיגון מפצפצים השמן צריך עוד להתחמם מעט.5. לוקחים כפית גדושה של הבצק (לסופגניות גדולות אפשר להשתמש בכף) ומניחים בסיר. ככל שהפעולה תיעשה מהר יותר, הצורה של הסופגניה תהיה עגולה יותר.
לאחר כשתי דקות כשהבצק מזהיב יפה והסופגניה תופחת ומתעגלת הופכים אותה. כשהביעבוע נעשה עז מורידים את האש לגובה בינוני כדי לא לשרוף את השמן. סופגניה מוכנה תהיה קלה יחסית כשמרימים אותה. סופגניה שהיא כבדה-סימן שהתכולה שלה עוד רטובה ולא התייבשה והיא צריכה עוד קצת זמן טיגון.6. חשוב להוציא את הסופגניה ישירות לנייר סופג לספיגת שיירי השמן. בוזקים אבקת סוכר ומגישים מיד.

עוד הצעות לציפוי:
תערובת של סוכר וקינמון, ריבה, אפשר להכין גלייז של 150 גרם אבקת סוכר וכף וחצי חלב. מקציפים אותם יחדיו עד שמתקבלת תערובת מתקתקה והסוכר נמס בתוך החלב. מצפים את הסופגניה.
לחילופין ניתן להכין גנאש שוקולד:
200 גרם שוקולד
200 גרם שמנת מתוקה
ממיסים יחד עד לתערובת אחידה
מצפים…

סופגניות אשל קטנטנות ומטריפות
עינת חנניהספר המתכונים של
מתכון של

עינת חנניה

153 מתכונים